Publicerad: 2015-09-24

Idrottsforum i Umeå

NYHET Söndag den 27 september arrangeras ett idrottsforum i Umeå mellan kl. 09.00-13.00 på P 5, Väven. Idrottsforumet kommer behandla frågor gällande hur vi kan skapa en barn- och ungdomsverksamhet som möter framtidens utmaningar gällande aktivitet, rörelseglädje och tävlingsidrott.

Söndag den 27 september leder Anders Wahlström, barn och ungdomsansvarig, Riksidrottsförbundet och Inger Eliasson, lektor vid pedagogiska institutionen, Idrottshögskolan, Umeå Universitet ett Idrottsforum som riktar sig till förtroendevalda och ledare i idrottsföreningar och specialdistriktsförbund. Idrottsforumet välkomnar även dig med hjärta för idrott och intresse för att utveckla barn- och ungdomsidrott.

Forumets fokus ligger på att diskutera hur forskning kan tillämpas i idrottsförbund och -föreningar. Frågorna handlar om hur vi kan skapa en barn- och ungdomsverksamhet som möter framtidens utmaningar gällande aktivitet, rörelseglädje och tävlingsidrott.

Program Idrottsforum

Tid: söndag 27/9 mellan kl. 09:00-13:00kl. 09:00-12:00 Seminarium: "Hur skapar vi en barn- och ungdomsverksamhet som möter framtidens utmaningar gällande aktivitet, rörelseglädje och tävlingsidrott?"
kl. 12:00-13:00 Avslutning och lunch
Plats: P5, Väven
Pris: 200 kr
Till anmälan

Arrangör är SISU idrottsutbildarna och Västerbottens Idrottsförbund.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson