Publicerad: 2015-12-21

Idrottshögskolan – en centrumbildning för den idrottsrelaterade verksamheten inom Umeå universitet

NYHET Under hösten 2015 har Idrottshögskolan tagit fram en ny organisationsbild för att lyfta fram Idrottshögskolans verksamhetsområden, dess uppdrag att samordna och utveckla utbildning och forskning samt verka för samverkan inom det Idrottsvetenskapliga fältet.

Idrottshögskolan är en centrumbildning för den idrottsrelaterade verksamheten inom Umeå universitet. Sedan januari 2013 har Idrottshögskolan som huvuduppdrag att samordna och utveckla utbildning och forskning samt verka för samverkan och innovation inom det idrottsvetenskapliga fältet.

Under hösten 2015 har Idrottshögskolan tagit fram en ny organisationsbild för att förtydliga de olika verksamhetsområdena.

Bild: Idrottshögskolans verksamhetsområden

Redaktör: Anna-Karin Eriksson