Publicerad: 2014-03-26

Idrottshögskolan arrangerar forskningskonferens

NYHET Den 16 maj arrangerar Idrottshögskolan en forskningskonferens som vänder sig till all personal och studenter vid Umeå Universitet med intresse för idrott. Närmare 140 personer är anmälda till forskningskonferensen. Dagen syftar till att sprida information om aktuell idrottsforskning som producerats av forskare inom Idrottshögskolans nätverk samt inspirera till samverkan inom Idrottshögskolan.

Idrottshögskolan välkomnar all personal och studenter vid Umeå Universitet med intresse för idrott till vår interna forskningskonferens. Konferensen äger rum fredag 16 maj mellan klockan 10:00 - 15:00 i Humanisthuset, hörsal E samt hörsal G.

Under dagen kommer 22 idrottsforskare presentera sina studier alternativt sitt forskningsprojekt. Varje talare får 15 minuter att presentera sin forskning som efterföljs av 5 minuters frågestund.

Läs mer om Idrottshögskolans forskningskonferens, dess preliminära program samt hur du anmäler dig till arrangemanget här.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson