Publicerad: 2015-11-12

Idrottshögskolan medverkar i Umeå Idrottsgala

NYHET Den 11 februari 2016 arrangeras Umeå Idrottsgala för första gången, med Idrottshögskolan vid Umeå universitet som en av flera medspelare. Galan kommer att hylla och uppmärksamma aktiva, ledare, eldsjälar och föreningar som på ett positivt sätt bidrar till idrottsstaden Umeås utveckling.

Umeå Idrottsgalan arrangeras för första gången den 11 februari 2016 på Umeå Energi Arena. Under hela året 2015 har Idrottsgalan besökt turneringar, cuper, matcher och event för att uppmärksamma Umeås idrott. Umeå Idrottsgala blir en avslutning på ett händelserikt idrottsår och Idrottshögskolan vid Umeå universitet kommer finnas med som en medspelare i arrangemanget som vill uppmärksamma och utveckla idrottsstaden Umeå. Andra medspelare är Umeå Kommun samt SISU Idrottsutbildarna/Västerbottens Idrottsförbund.

Galan kommer så långt som möjligt vara lokalproducerad både när det gäller underhållning och mat. Jan Bylund kommer vara konferencier för Umeå Idrottsgala och artisterna Samuel Ljungblahd, Lisa Miskovsky och FourYou kommer uppträda under kvällen.

Galan kommer att hylla och uppmärksamma aktiva, ledare, eldsjälar och föreningar som på et positivt sätt bidrar till idrottsstaden Umeås utveckling. Under kvällens festligheter kommer pris i tio kategorier att delas ut.

Idrottsstudenter har möjlighet att delta

Fredag den 27 november kl. 11-12 i lokal Luxemburg, IKSU Sport kommer Tomas Ivarsson, initiativtagare till Umeå Idrottsgala, presentera Umeå Idrottsgala samt erbjuda Idrottsstudenter vid Idrottshögskolan, Umeå universitet, att delta i arrangemanget som volontärer och som deltagare på galan.

Vid frågor gällande informationsträffen den 27 november  kontakta Pernilla Eriksson, biträdande föreståndare för Idrottshögskolan via mail eller telefon 090-786 55 29.

Läs mer om Umeå Idrottsgala

Redaktör: Anna-Karin Eriksson