Publicerad: 2023-10-30 Uppdaterad: 2023-10-31, 08:53

Idrottshögskolan medverkar på Öppet hus

NYHET Är du nyfiken på att studera idrott vid Umeå universitet eller kombinera elitidrott med valfria studier? Passa på att besöka Idrottshögskolan och de idrottsrelaterade utbildningsprogrammen under Öppet hus 8 november.

Den 8 november slår Umeå universitet upp portarna för dig som funderar att plugga. Under dagen är du välkommen förbi Idrottshögskolans monter, vid UB i Lindellhallen, för att prata idrottsrelaterade studier samt dubbla karriärer.

Program Öppet hus 2023

Dagen erbjuder 100 olika föreläsningar om program och kurser. Idrottshögskolan informerar om de idrottsrelaterade utbildningarna vid Umeå universitet samt möjligheten till Dubbla Karriärer.

Plugga Idrott

Information om idrottsrelaterade utbildningar vid Umeå universitet.

10:30-11:00, Samhällsvetarhuset - lokal A 230

14:30-15:00, Samhällsvetarhuset - lokal A 230

Dubbla karriärer

Umeå universitet är ett av Sveriges Riksidrottsuniversitet. Här kan du kombinera din elitidrottssatsning med studier, oavsett studieval. Kom och träffa andra elitidrottare samt få information om hur våra elitidrottsavtal fungerar.

12:30-13:00, Samhällsvetarhuset - lokal A 230

Du kan också specifikt besöka Fysioterapeutprogrammet, Idrottsfysiologprogrammet, Idrottsvetenskapliga programmet, Psykologprogrammet med inriktning mot idrott samt Tränarprogrammet. Tid och plats för information om dessa utbildningar finner du här.