Publicerad: 2013-01-23

Idrottshögskolan på informationsdagen den 7 februari

NYHET Under informationsdagen träffar du både studenter och lärare som berättar om hur det är att studera idrottsrelaterade utbildningar och andra utbildningar. Ta också chansen att få veta mer om hur bra elitidrott går att kombinera med studier - välkommen!

Att studera är en resa mot ett spännande yrkesliv. Att välja utbildning är inte alltid så lätt men vi hoppas att informationsdagen här på Umeå universitet ska göra valet lättare för dig.

Information om idrottsrelaterade utbildningar
Hörsal A, Lindellhallen, Samhällsvetarhuset
Kl 11.00, kl 13.00 och kl 14.00

Information om idrottsvetenskapliga programmet, tränarprogrammetinriktning idrottsmedicin, idrottsfysiologi och idrottspsykologi,psykologprogrammet inriktning idrott, ämneslärarprogrammet
idrott och hälsa samt fristående kurser.

Kl 12.00: Kombinera studier och idrott på elitnivå
S 306, Samhällsvetarhuset

Umeå universitet gör det möjligt att satsa på både elitidrott ochstudier. Träffa elitidrottande studenter som berättar om hur det är
att idrotta och plugga samtidigt.

Utmana en elitidrottsstudent!
Lindellhallen kl 9.00-15.30

Är du bättre än Idrottshögskolans elitidrottsstudenter?

Se övrigt program och läs mer om informationsdagen

Vid frågor, kontakta Pernilla Eriksson, Idrottshögskolanpernilla.eriksson@pedag.umu.se
Tel 090-786 5529

Redaktör: Anna Svanbeck