Publicerad: 2018-01-11

Idrottshögskolan söker studentambassadörer

NYHET Idrottshögskolan önskar lyfta fram mer om vad som händer vid de idrottsrelaterade utbildningarna vid Umeå universitet och söker därför två studentambassadörer vid Idrottsvetenskapliga programmet, Tränarprogrammet, Ämneslärarprogrammet med ingångsämne idrott och hälsa, Psykologprogrammet med inriktning mot idrott samt Fysioterapeutprogrammet.

Umeå universitet är ett av Sveriges första Riksidrottsuniversitet. Vid Idrottshögskolan samlas all idrottsrelaterad utbildning och forskning samt alla elitidrottande studenter inom centrumbildningen Idrottshögskolan.

Uppdragsbeskrivning

Idrottshögskolan önskar uppmärksamma vad som händer vid de idrottsrelaterade utbildningarna vid Umeå universitet i större utsträckning och söker därför två studentambassadörer/utbildningsprogram vid följande program:

• Idrottsvetenskapliga programmet
  • Tränarprogrammet med inriktning mot idrottsmedicin, idrottsfysiologi och idrottspykologi
  • Ämneslärarprogrammet mot gymnasiet med ingångsämne idrott och hälsa
  • Psykologprogrammet med inriktning mot idrott
  • Fysioterapeutprogrammet

Som studentambassadör kommer du bland annat:

• delta på Umeå universitets informationsdag för gymnasiestudenter och informera om ditt utbildningsprogram
  • lämna inspel från ditt utbildningsprogram till Idrottshögskolans hemsida och Facebooksida
  • bli intervjuad till Idrottshögskolans hemsida, vi lyfter fram dig som student samt ditt utbildningsprogram

Informationsträff

Idrottshögskolan informerar om uppdraget som studentambassadör torsdag 8/2 mellan klockan 15:00-16:30 i Idrottshögskolans konferenslokal beläget på Idrottsmedicinska enheten (baksidan av IKSU Sport).

Vill du bli studentambassadör för Idrottshögskolan?

Frågor välkomnas till Anna-Karin Eriksson, enhetsadministratör Idrottshögskolan.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson