Publicerad: 2016-05-30

Idrottshögskolan söker studentambassadörer

NYHET Umeå universitet är ett av Sveriges tre första Riksidrottsuniversitet. Vid Idrottshögskolan samlas all idrottsrelaterad utbildning och forskning samt alla elitidrottande studenter inom centrumbildningen Idrottshögskolan. I syfte att marknadsföra de idrottsrelaterade program vid Umeå universitet och söker Idrottshögskolan studentambassadörer.

Från vänster: David Backa, Idrottsvetenskapliga programmet, Helena Larsson, Fysioterapeutprogrammet, och Matilda Bergström, Fysioterapeutprogrammet.

Idrottshögskolan inbjöd under måndagseftermiddag studenter vid en idrottsrelaterad utbildning till en informationsträff som är intresserade av att bli Studentambassadör för Idrottshögskolan.

Vill du också bli studentambassadör?

Idrottshögskolan önskar marknadsföra dig som idrottsstudent samt ditt utbildningsprogram i större utsträckning och önskar studentambassadörer. Du som läser termin 2 till och med 5 vid följande utbildningsprogram har möjlighet att ansöka som studentambassadör:

• Idrottsvetenskapliga programmet
  • Tränarprogrammet med inriktning mot idrottsmedicin, idrottsfysiologi och idrottspsykologi
  • Ämneslärarprogrammet med inriktning idrott och hälsa, gymnasieskola
  • Psykologprogrammet med inriktning idrott
  • Fysioterapeutprogrammet

Uppdragsbeskrivning

Som studentambassadör kommer du bland annat:

• delta på Idrottshögskolans välkomstarrangemang och informera om ditt utbildningsprogram
  • delta på Umeå universitets informationsdag för gymnasiestudenter och informera om ditt utbildningsprogram
  • lämna inspel från ditt utbildningsprogram till Idrottshögskolans hemsida och Facebooksida
  • bli intervjuad till Idrottshögskolans hemsida. Idrottshögskolan lyfter fram dig som student samt ditt utbildningsprogram

Kontakta Anna-Karin Eriksson, enhetsadministratör vid Idrottshögskolan, om du är intresserad av att vara studentambassadör för Idrottshögskolan.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson