Publicerad: 2023-12-19

Idrottshögskolan utlyser medel för idrottsvetenskaplig forskning

NYHET Idrottshögskolan vid Umeå universitet satsar resurser för forskning inom det idrottsvetenskapliga området. Nu finns tre utlysningar att söka, sista ansökningsdag 16 februari 2024.

De tre utlysningar som finns att söka är:

1. Utlysning av medel för att skriva forskningsansökningar alternativt etablera och utveckla samarbeten inom det idrottsvetenskapliga området
    Behörig att söka är den som avlagt doktorsexamen samt har anställning vid Umeå universitet som professor, universitetslektor, forskarassistent, biträdande lektor eller forskare. Även affilierade till Umeå universitet har möjlighet att söka.

2. Utlysning av medel för vetenskaplig publicering inom det idrottsvetenskapliga området

3. Utlysning av medel för att genomföra pilotstudier inom det idrottsvetenskapliga området
    Behörig att söka är den som avlagt doktorsexamen samt har anställning vid Umeå universitet. Vi ser gärna unga forskare (upp till fem år efter disputation) som huvudsökanden. Även forskare affilierade till Umeå universitet har möjlighet att söka.

Sista ansökningsdag 16 februari 2024

Ansökningarna kommer att handläggas av Idrottshögskolans forskningsråd. Sista ansökningsdag är 16 februari 2024. Ansökningarna skickas som PDF till Taru Tervo, taru.tervo@umu.se. Ofullständiga eller sent inkomna ansökningar kommer inte att behandlas.

Välkommen att kontakta

Taru Tervo