Publicerad: 2015-05-04

Idrottshögskolans dag 2015

NYHET Idrottshögskolan välkomnar externa åhörare samt all personal och studenter vid Umeå universitet med intresse för idrott till Idrottshögskolans dag den 22 maj 2015. Under dagen kommer 20 forskare inom Idrottshögskolans nätverk att presentera sin aktuella idrottsforskning.

Fredagen den 22 maj, kl. 09:00-15:00, arrangerars Idrottshögskolans dag i hörsal E och F i Humanisthuset. Forskningskonferensen vänder sig till alla, såväl externa åhörare som anställda och studenter vid Umeå universitet, med ett intresse för idrott.

Konferensen syftar till att sprida information om aktuell idrottsforskning som producerats av forskare inom Idrottshögskolans nätverk samt inspirera till samverkan med Idrottshögskolan. 20 forskare kommer under dagen att hålla en kort presentation, på programmet finns bl.a följande föreläsningsrubrikerna: "Vem är bäst? Om uttagningar inom elitidrotten", "Bättre golfrutiner av tränarens feedback", "Ideologi och praktik - en studie av idrottsledares uppfattningar om god barnidrott", "Molekylära kartor visar vägen mot bättre hälsa och prestation", "Ett forskningsprojekt om att vara föräldratränare och tränarbarn", "Idrottslabbet: en core facility för Umeå universitet".

Konferensen är gratis för personal och studenter vid Umeå universitet. Deltagaravgift för övriga intresserade är 200 kr, i priset ingår förmiddagsfika och lunch. Deltagaravgiften betalas på plats vid registrering. Sista anmälningsdag är fredag 15 maj 2015.

Läs mer; information, program och anmälan till Idrottshögskolans dag 2015

Redaktör: Anna-Karin Eriksson