Publicerad: 2014-09-23

Idrottslunch "Empowering coaching - coaching can make a diffrence" LIVE-sänds

NYHET Idrottslunch, den 24 september, med föreläsningsrubriken "Empowerment coaching - coaching can make a diffrence" kommer att LIVE-sändas via webben. Joan Duda, professor i idrottspsykologi vid University of Birmingham, är projektledare för The PAPA project. Projektet har för avsikt att främja barn och ungdomars utveckling, hälsa och välbefinnande genom positiva idrottsupplevelser.

Joan Duda, professor i idrottspsykologi vid University of Birmingham, gästar Idrottshögskolans idrottslunch den 24 september. Duda är internationellt känd för sin expertis gällande motivation och motivationsrelaterade processer kopplat till idrott, fysisk aktivitet och dans samt har omfattande erfarenhet av idrottspsykologisk rådgivning åt elitidrottare, tränare/instruktörer och motionärer.

Professor Duda har de senaste åren varit projektledare för ett stort EU-finansierat forskningsprojekt med namnet The PAPA project. Inom ramen för projektet har ett evidensbaserat tränareutbildningsprogram utvecklats, Empowering Coaching TM, som bygger på en stark teoretisk grund med syftet att hjälpa tränare att skapa ett positivt motivationsklimat som främjar barn och ungdomars utveckling, hälsa och välbefinnande.

Idrottslunchen "Empowering coaching - coaching can make a diffrence"  med Joan Duda kommer att LIVE-sändas. Via länken finns möjlighet att klicka på LIVE-fönstret, föreläsningen visas då i ett större format.

Se intervjun med Joan Duda vid hennes besök på Idrottshögskolan (film)

Redaktör: Anna-Karin Eriksson