Publicerad: 2016-05-23

Idrottsstudenter ges möjlighet att knyta kontakter med idrotten i Umeå

NYHET Den 10 september arrangageras Change the game 2016 på Nolia Idrottscentrum i Umeå med temat "Rätt till rörelse". Studenter vid ett utbildningsprogram med idrottsrelevans ges möjlighet att delta i arrangemanget och därefter få ett intyg på sitt deltagande.

Vi missar så många och så mycket. Vi måste fokusera på det som gör skillnad! Om barn blir mer rörelserika (physical literacy) så skapar vi en grund som barn behöver för att må bra och prestera både på lång och kort sikt samt för resten av livet.

Den 10 september arrangeras aktivitetsdagen Change the game för tredje året i rad, arrangemanget håller till på Nolia Idrottscentrum i Umeå. Temat för Change the game 2016 är "Rätt till rörelse".

Idrottsstudent ta chansen att engagera dig

Idrottshögskolan är en medspelare i arrangemanget och söker dig  Idrottsstudent som funktionärer till Change the game 2016. Du som är student vid följande utbildningsprogram har möjlighet att engagera dig:

• Fysioterapeutprogrammet
  • Idrottsvetenskapliga programmet
  • Psykologprogrammet med inriktning idrott
  • Tränarprogrammet med inriktning idrottsfysiologi, idrottsmedicin samt idrottspsykologi
  • Ämneslärarprogrammen med ingång idrott och hälsa, gymnasieskolan samt åk. 7-9

Change the game behöver hjälp med följande arbetsuppgifter:

• Eventpersonal (information/registrering/undersökning)
  • Gruppledare i stjärnjakten (övningsbana för barn 7-12 år)

Du som idrottsstudenter får ett tillfälle att skaffa dig erfarenhet av att delta på ett stort arrangemang samtidigt som du får möjlighet att knyta värdefulla kontakter med idrotten i Umeå inför en kommande yrkeskarriär inom idrottsområdet. Du som ställer upp som funktionär får ett intyg från projektet på ditt deltagande i Change the game 2016.

Informationsträff 30 maj

Måndag den 30 maj mellan klockan 12.00–12.30 informerar Pernilla Eriksson, biträdande föreståndare för Idrottshögskolan, om uppdraget i lokalen Bryssel, IKSU Sport.

Vill du som Idrottsstudent redan nu anmäla dig till att vara funktionär till Change the game 2016 skickar du ditt namn, utbildningsprogram och termin, telefonnummer samt din mailadress till Pernilla Eriksson.

Läs mer om Change the gameInspirationsfilm från Change the game 2015

Redaktör: Anna-Karin Eriksson