Publicerad: 2016-02-08

Idrottsstudenter vid Umeå universitet VIP-gäster vid Umeå Idrottsgala

NYHET Den 11 februari 2016 arrangeras Umeå Idrottsgala för första gången i historien. Galan kommer hylla och uppmärksamma aktiva, ledare, eldsjälar och föreningar som på ett positivt sätt bidrar till Idrottsstaden Umeås utveckling. Åtta idrottsstudenter vid Umeå universitet kommer att delta som VIP-gäster under galakvällen.

Umeå idrottsgala inbjuder studenter från grundutbildningsprogram med idrottsrelevans som VIP-gäster till galakvällen den 11 februari. Studenter vid Fysioterapeutprogrammet, Idrottsvetenskapliga programmet, Psykologprogrammet med inriktning mot idrott, Tränarprogrammet med inriktning idrottsfysiologi, idrottsmedicin och idrottspsykologi, Programmet för journalistik med inriktning sportjournalistik samt Ämneslärarprogrammet med ingång idrott och hälsa, gymnasieskolan samt årskurs 7-9, har fått nominera sig själva eller en studiekamrat till att delta i festligheterna i form av VIP-gäst.

VIP-gäster

De VIP-inbjudna Idrottsstudenterna får en möjlighet att knyta kontakter Idrotten i Umeå inför en kommande yrkeskarriär inom idrottsområdet. Företaget Träutbildningscentrum Nord AB sponsrar idrottsstudentplatserna.

Följande studenter är inbjudna som VIP-gäster:

• Jonas Westling och Martina Rossland, Tränarprogrammet med inriktning mot idrottsfysiologi, idrottsmedicin och idrottspsykologi
  • Erik Arvidsson och Louise Lindqvist, Idrottsvetenskapliga programmet
  • Sanna Vikberg och Lisa Brandén, Fysioterapeutprogrammet
  • Gustav Jonsson och Maja Bergqvist, Psykologprogrammet med inriktning mot idrott

Årets idrottsalumn 2015 samt Årets elitidrottsstudent 2015

Idrottshögskolan kommer under kvällen att dela ut pris till Årets Idrottsalumn 2015 samt Årets elitidrottsstudent 2015. Årets idrottsalumn kommer tillfalla en person som efter avslutade idrottsstudier vid Umeå universitet gör gott för Sveriges idrott. Priset Årets elitidrottsstudent 2015 kommer tilldelas en student som varit framgångsrik med såväl sina studier som sin idrott.

Läs mer om Umeå Idrottsgala

Redaktör: Anna-Karin Eriksson