Publicerad: 2015-01-21

IH utlyser medel för forskning inom det idrottsvetenskapliga området

NYHET Idrottshögskolan satsar resurser för forskning inom det idrottsvetenskapliga området. Behörig att söka är den som ingår i IH:s nätverk och avlagt doktorsexamen samt har anställning vid Umeå universitet som professor, universitetslektor, forskarassistent, biträdande lektor eller forskare.

Idrottshögskolan vid Umeå universitet satsar resurser för forskning inom det idrottsvetenskapliga området. Vid idrottshögskolan finns följande tre utlysningar att söka:

1. Utlysning av medel för att skriva forskningsansökningar in om det idrottsvetenskapliga området. Sista ansökningsdag 15/2-2015.Utlysning av medel för att skriva forskningsansökningar inom det idrottsvetenskapliga området

2. Utlysning av medel för vetenskaplig publicering inom det idrottsvetenskapliga området. Sista ansökningsdag 15/2-2015.

3. Utlysning av rese- och konferensbidrag inom det idrottsvetenskapliga området. Ansökningstiden är löpande.
Utlysning av rese och konferensbidrag inom det idrottsvetenskapliga området

Vid frågor kontakta Taru Tervo, forskningssamordnare Idrottshögskolan, eller Tor Söderström, föreståndare Idrottshögskolan.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson