Publicerad: 2019-11-04

Industriell ekonomi firar 10 år

NYHET Civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi vid Umeå universitet fyller tio år. Tioårsjubileet firas fredag den 8 november i MIT-Place i MIT-huset, där det bjuds på en rad olika föreläsningar och en företagsmässa.

Text: Anna-Lena Lindskog

– Vi vill få chansen att träffa våra gamla vänner och låta dem inspirera oss nya studenter inför framtiden, säger Maja Vestin, student i arrangörsgruppen på civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi vid Umeå universitet.

Ett viktigt inslag i firandet är att tidigare studenter på programmet kommer tillbaka och berättar om sina respektive jobb. Det hålls tolv sådana presentationer från scenen i MIT-Place under dagen.

– Vi ser jättemycket fram emot 10-årsjubileet! Det ska framförallt bli kul att träffa alla alumner som redan klarat av resan som vi har framför oss, säger Clara Branestam, student på civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi.

30 företag och totalt 62 alumner från programmet deltar under jubileet. De företag som medverkar är AB Svensk Exportkredit, Accenture, Accigo, AMF Pension, Anticimex, Blomstertorget, Core Change, Deloitte, Elvenite, EY, FCG, GE Healthcare, IBM Svenska AB, Klarna, Knowit, H&M, Microsoft, Nordea, PWC, Quantity Research, SBAB, Scania, Skandia, SKF, Trimma, Tri Optima, twICEme Identification, Vattenfall, Wibax och Zington.

Företagsmässan pågår kl 10–15 och presentationerna hålls under samma tid.

Program för jubileumsdagen

För mer information, kontakta gärna:

Maja Vestin, student, civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi, åk 3
E-post: maja.104@hotmail.com