Publicerad: 2015-02-23

Informationsdagen 2015

NYHET Att välja högskoleutbildning är inte alltid så enkelt, förhoppningsvis gör informationsdagen på Umeå universitet valet lättare. Idrottshögskolan finns att besöka i Lindellhallen under dagen och föreläser om kombinationen elitidrott och studier samt om utbildningar med idrottsrelevans.

Under informationsdagen 2015 finns Idrottshögskolan att besöka på inspirationsmässan i Lindellhallen. Under dagen kommer biträdande föreståndare Pernilla Eriksson att hålla tre föreläsningspass med information om utbildningar med idrottsrelevans samt ett föreläsningspass med information om kombinationen elitidrott och studier. Varje föreläsning håller på i 30 minuter följt av 30 minuters uppehåll för besök på inspirationsmässan i Lindellhallen.

Presentationer under dagen:Kl.11:30-12:00: Kombinera studier och idrott. Lokal, UB 333.Kl. 12:30-13:00: Utbildningar med relevans inom idrottsområdet. Lokal, S 213H.Kl. 13:30-14:00: Utbildningar med relevans inom idrottsområdet. Lokal, S 213H.
Kl. 13:30-14:00: Utbildningar med relevans inom idrottsområdet. Lokal, S 213H.

Vid Idrottshögskolans monter finns möjlighet att få information om Idrottshögskolan, utbildningar med idrottsrelevans, dubbla karriärer samt möjligheten att utmana en elitidrottsstudent.

Idrottshögskolan hälsar alla varmt välkomna att besöka oss under dagen!

Redaktör: Anna-Karin Eriksson