Publicerad: 2012-09-12

Innebandy: Champions Cup 2012 spelas i Umeå

NYHET Den 3-7 oktober arrangerar IBK Dalen och Svenska Innebandyförbundet den andra upplagan av Champions Cup. Den första dagen är UCIV (Umeå centrum för idrottsvetenskap) matchvärd och kommer att dela ut pris till matchens lirare.

Champions Cup är innebandys nya internationella turnering för Europas toppklubbar, där de fyra främsta ländernas (Sverige, Finland, Tjeckien, och Schweiz) mästarklubblag på dam- och herrsidan deltar. I år deltar även ett dam- och ett herrlag från Lettland, båda vinnarlag för Europacupen. Champions Cup spelas årligen i oktober. Tuneringen arrangerades för första gången förra året i Tjeckien.

Förutom regerande nationsmästare har även arrangörslandet rätt till en ytterligare plats i damklassen respektive herrklassen. I år kommer arrangörsklubben IBK Dalen få deltaga både med damlaget och herrlaget. Turneringen kommer att spelas i den nybyggda Gammlia Arena.

Redaktör: Anna Svanbeck