Publicerad: 2018-05-08

Innebandyns kompetenscentrum (IKC) delar ut uppsatsstipendium

NYHET Studenter som under perioden våren 2017 till och med våren 2018 har skrivit en magister- eller masteruppsats om innebandy kan delta i tävlingen om bästa studentuppsats. För att kunna delta i tävlingen ska uppsatsen ingå i en examen och omfatta minst 30 högskolepoäng.

Innebandyns kompetenscentrum (IKC) delar ut ett uppsatsstipendium hösten 2018. Sista ansökningsdag är den 15 augusti 2018. Vinnaren utses av en jury som består av styrgruppsmedlemmar för IKC. De bedömer uppsatserna utifrån följande kriterier:

• Uppsatsens intresse och relevans för Svensk Innebandy
  • Vetenskaplig kvalité

För att kunna delta i tävlingen ska uppsatsen ingå i en examen, vara skriven på magister- eller masternivå och omfatta minst 30 högskolepoäng. Uppsatsen ska vara godkänd under perioden våren 2017 – våren 2018.

Två uppsatsstipendier delas ut, ett på 10 000 kr och ett på 5 000 kr. Pengarna får användas till valfritt ändamål. Uppsatserna som får utmärkelserna publiceras på IKC:s hemsida och på Svenska innebandyförbundets hemsida.

Ansökningsförfarande

Bifoga den färdiga uppsatsen samt namnet på det universitet eller den högskola där du har skrivit uppsatsen. Ange program och inriktning samt namn och kontaktuppgifter till handledaren.  Vi behöver såklart även ditt namn, adress, e-post och mobilnummer.

Skicka uppsatsen och efterfrågade uppgifter till Nina Ohlson, vik. Forskningssamordnare IKC vid Idrottshögskolan, senast 15 augusti 2018, och märk mailet med ”Stipendieansökan IKC”.  Välkommen med din ansökan!

Redaktör: Anna-Karin Eriksson