Publicerad: 2015-01-30

Institutionen för socialt arbete representerar Umeå universitet på Västerbottensveckorna på Grand Hotell i Stockholm den 4 februari

NYHET I den första utmaningen kommer prefekten för Institutionen för socialt arbete Lars Nordlander ingå tillsammans med Professor Lena Lundgren, professor vid Boston University och gästforskare vid Institutionen för socialt arbete, Prorektor Anders Fällström och SFS förbundsordförande Johan Alvfors.

Förutom ett inledande tal av Lars Nordlander, Lena Lundgren och Johan Alvfors kommer ett samtal genomföras mellan de fyra som leds av Sverker Olofsson. Samtalet kommer att handla om hur man bygger starka forskningsmiljöer och studenternas viktiga roll i att skapandet av dessa miljöer.

Redaktör: Maria Bek