Publicerad: 2017-01-05

InterAktivitet i smarta miljöer

NYHET Välkommen till InterAktivitet i smarta miljöer - en utställning av studentprojekt i samarbete med olika enheter i Umeå kommun och forskare i eHälsa vid Umeå universitet.

Lokal: Den nya fokusmiljön vid MIT-huset, Umeå universitet

Datum och tid: 10 januari kl 13.00-16.00, kl 14.00 öppnar vicerektor Heidi Hansson utställningen
11 januari kl  9.00-16.00

Under dagarna kommer studenter från tre olika utbildningsprogram - Datavetenskap, Interaktion och design samt Arbetsterapi - att presentera och demonstrera sina projekt som gjorts i samarbete med olika verksamheter vid Umeå kommun och Umeå universitet. Avsikten har varit att utveckla designförslag kring individ- och aktivitetsanpassande interaktiva intelligenta system och miljöer för framtiden.

Utställningen är en del av utvecklingen av fakultetsöverskridande utbildning inom Umeå universitet, där Helena Lindgren, Datavetenskap, och Caroline Fischl´, Samhällsmedicin och rehabilitering, samarbetar för att utveckla kurserna Interactivity in smart environments, Projektledning, och Innovation och förändringsarbete i samverkan.

Sliperiets SoftLab har använts i projekten, bland annat för co-designträffar med potentiella användare i de involverade verksamheterna.

Redaktör: Lena Åminne