Publicerad: 2023-11-21 Uppdaterad: 2024-02-20, 11:52

International student barometer (ISB) till internationella Umeåstudenter

NYHET Umeå universitet deltar under hösten i International Student Barometer 2023 (ISB), en enkätundersökning för internationella studenter. Syftet är att få kunskap om internationella studenters erfarenhet av att studera vid universitetet. Enkäten skickas ut till utbytes- och avgiftsbetalande studenter per e-post.

Umeå universitet kommer att delta i International Student Barometer 2023 (ISB), en enkätundersökning för internationella studenter. Undersökningen genomförs under perioden 20 november till 18 december, och utbytes- och avgiftsstudenter vid Umeå universitet kommer att få ett e-postmeddelande den 22 november med en länk för att besvara den. Ämnesraden är "Help Shape the Future of Umeå University" och avsändaren student-survey[at]umu.se.

International Student Barometer, ISB, är en av de största undersökningarna i sitt slag och syftar till att ge bättre kunskap om internationella studenters erfarenhet av att studera vid universitetet. Umeå universitet har deltagit i den flera gånger tidigare, senast 2017, och resultatet används för utvecklingsarbete.

Undersökningen innehåller frågor om utbildning, mottagning, studiemiljö och skälen till att välja Umeå universitet. Den utvärderar också vad studenterna värderar mest och om de skulle rekommendera Umeå universitet till andra. Resultaten jämförs med andra internationella och svenska universitet som deltar i undersökningen i år och kommer att presenteras under våren 2024.

OM ISB

Undersökningen International Student Barometer 2023 Autumn Wave har tagits fram och administreras av International Graduate Insight Group (i-graduate) – en oberoende benchmarking- och forskningstjänst – och skickas ut till utbytesstudenter och andra internationella studenter. Enkäten går att svara på mellan den 20 november och 18 december 2023.

Frågor? Kontakta International Offices kommunikatörer.