Publicerad: 2009-08-25

Internationell konferens om IT och lärande

NYHET Forskare och experter från hela världen diskuterar IT-standarder för lärande.

Den 15-25 september anordnar Umeå universitet och institutionen för interaktiva medier och lärande (IML) ett så kallat plenarmöte tillsammans med Swedish Standards Institute (SIS) och ISO. Mötet samlar forskare och experter från hela världen för att diskutera frågor som rör IT-standarder för lärande. IML anordnar i samband med plenarmötet en endagskonferens, Nordlet Open Forum, öppen för alla. Temat för konferensen är ”ICT, Competency and how this is related to the educational systems.”
Mer information om konferensen och om hur du anmäler dig hittar du på www.iml.umu.se/nordlet/. Konferensen är avgiftsfri för alla som jobbar på Umeå universitet.