Publicerad: 2014-03-10

Japanskt intresse för Digital medieproduktion

NYHET Japans kultur- och pressattaché, Ayako Hashida, har nyligen besökt institutionen för informatik. Det var goda omdömen om institutionens kandidatutbildning Digital medieproduktion som fått henne att vilja göra besöket i samband med den japanska filmdagen vid Folkets Bio i Umeå.

Prefekt Mikael Wiberg och programsamordnare Karin Danielsson Öberg tog emot för att berätta mer om utbildningen samt för att visa institutionens verksamhet.

Under sitt besök fick Ayako Hashida delta vid studenternas redovisning under momentet Avancerad Designstudio, samt ta del av ett antal produktioner studenterna gjort under momentet icke-linjärt och interaktivt berättande.

Bilden ovan: Japans kultur- och pressattaché Ayako Hashida besöker Informatik. På bilden tillsammans med professor Mikael Wiberg, professor John Waterworth och universitetslektor och programsamordnare Karin Danielsson Öberg.

Redaktör: Mikael Hansson