Publicerad: 2022-09-22

Johanna Arnesson blir ny krönikör i Curie

NYHET Johanna Arnesson, biträdande universitetslektor i medie- och kommunikationsvetenskap, blir ny krönikör i Vetenskapsrådets tidning Curie.

Text: Jonas Vågström

Tidningen Curie ges ut av Vetenskapsrådet verkar för att förklara, fördjupa och sätta in forskning i rätt sammanhang. Dom granskar makthavarna och försöker beskriva hur olika beslut påverkar forskares vardag. Curie ger också plats för krönikörer som får uttrycka sig och ge sin bild av forskarvärlden.

Nu tar Johanna Arnesson, biträdande universitetslektor i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kultur- och medievetenskaper, plats bland deras krönikörer. Johanna forskar om kommunikation i skärningspunkten mellan politik och marknadsföring, särskilt i digitala medier. I sin första krönika skriver hon om hur forskare förväntas marknadsföra sig själva

Läs mer på Curies hemsida