Publicerad: 2022-09-22

Jonas Vestman ny medarbetare vid Idrottshögskolan

NYHET Jonas Vestman vikarierar för Joel Sjölander som är föräldraledig under hösten. Idrottshögskolan hälsar Jonas varmt välkommen.

Text: Anna-Karin Eriksson

Jonas Vestman började sitt vikariat på Idrottshögskolan för ett par veckor sedan. Han kommer att vara en del av Idrottshögskolans prestationsteam och finnas tillgänglig för elitidrottsstudenter med RIU-avtal. Jonas kommer hjälpa dem med viss träning, enklare mätningar samt rådgivning.

Jonas är född och uppvuxen strax söder om Stockholm. Han flyttade till Umeå för sex år sedan, då lade han ned sitt hockeyspelande och började studera på Tränarprogrammet, nuvarande Idrottsfysiologprogrammet. Fyra år senare hade Jonas en magisterexamen i Idrottsmedicin och efter avslutade studier har han varvat jobb som säljare med att driva eget företag inom träningsbranschen.

– Det känns jättebra att vara en hel av Idrottshögskolan, jag har fått ett bra välkomnande och trivs hur bra som helst. Kul att få jobba nära alla drivna studenter och att ha så många erfarna och kompetenta kollegor runt mig, säger Jonas Vestman.

Jonas fritid fylls av träning av något slag eller av att vistas ute i naturen. Just nu blir det mestadels styrketräning eller löpning, då och då varvat med något padelmatch.

– Jag är en allätare när det kommer till idrott, men jag följer gärna en riktigt bra fotbolls- eller hockeymatch om jag har möjlighet. I övrigt försöker jag umgås så mycket som möjligt med vänner och familj, berättar Jonas.

Varmt välkommen Jonas, vi hoppas att du ska trivas hos oss på Idrottshögskolan!