Publicerad: 2018-02-27

JSM-medalj till elitidrottsstudent vid Friidrottens prestationscentrum (FPC)

NYHET Elitidrottsstudent Anton Andersson kombinerar studier vid Fysioterapeutprogrammet med en elitidrottssatsning i friidrott. I helgen vann Anton JSM i Uppsala i grenen viktkastning M 22. Elitidrottsstudent William Ullberg tog ett brons i klassen M22.

Anton Andersson
Foto: Niklas Lindskog

Fysioterapeutstudenten Anton Andersson vann viktkastningen i klassen M22 senaste helg på Inomhus Junior SM i friidrott i Uppsala. Anton kastade personligt rekord med resultatet 17.06 med det 15, 88 kg tunga redskapet.

William Ullberg
Foto: Niklas Lindskog

Elitidrottsstudent William Ullberg, student vid Fysioterapeutprogrammet, stötte nytt personligt rekord och tog ett brons i M22 klassen på Junior SM i friidrott i Uppsala.

Både Anton Andersson och William Ullberg ingår i träningsgruppen vid Friidrottens prestationscentrum (FPC), Idrottshögkolan.

Frida Jonsson
Foto: Niklas Lindskog

Elitidrottsstudent Frida Jonsson tog sin första SM-medalj i karriären på Junior SM-tävlingarna i Uppsala i grenen Kvinnor 22 stavhopp med resultatet 3,38. Frida studerar på Civilingenjörsprogrammet i Bioteknik och kombinerar sina studier med en elitidrottssatsning i friidrott.

Även Umeåstudenterna Alice Eriksson och Angelica Strandberg hade framskjutna placeringar i bland annat K22 tresteg där Alice slutade på en fjärde placering samt i K22 1500 m där Angelica slutade som femma.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson