Publicerad: 2014-01-27

Kalle Lyytinen hyllas med LEO Award

NYHET Den världsledande IT-forskaren Kalle Lyytinen, gästprofessor i IT-managementgruppen vid institutionen för Informatik, har hyllats med det prestigefyllda priset LEO Award från Association for Information Systems (AIS).

Denna årliga utmärkelse ges till framstående personer som har bidragit med utomordentliga bidrag till området informationssystem.

–Den första mottagaren av LEO Award 1999 var C. West Churchman, en av grundarna till området informationssystem. Att vara mottagare av samma pris är en stor ära som verkligen gör mig ödmjuk, säger Kalle Lyytinen, till vardags professor vid Case Western Reserve University, USA, men även gästprofessor inom gästprofessor vid Centre for Inter-organizational Innovation Research, CIIR, och IT-managementgruppen vid Umeå universitet som leds av professor Jonny Holmström.

Redaktör: Mikael Hansson