Publicerad: 2023-09-14

Kappahls VD i samtal med våra programstudenter

Elisabeth Peregi, VD på Kappahl, träffade våra nya studenter på Civilekonomprogrammet med inriktning Handel och Logistik över ett digitalt samtal. Vi fick höra om Elisabeths resa från ekonomstudier till VD; där klassiska roller inom controlling och marknad samt roller med bredare driftsansvar lett till både intresse och möjlighet att axla chefs- och VD-positioner.

Samtalet kretsade också kring detaljhandelns framtida möjligheter och utmaningar från Kappahls horisont och hur dom förbereder sig för att framtidssäkra sitt varumärke. Hållbarhetsfrågorna får en alltmer central roll liksom ett mer aktivt arbete med dataanalys och nya KPI:er, samt att sätta processer och system för att kunna ta sig an nya affärsmöjligheter.

Mjuka frågor som att skapa internt engagemang för företagets resa framåt är något som enligt Elisabeth har stor betydelse.

Elisabeth avslutade med att lyfta vikten av samverkan och dialog i en bredare bemärkelse;

”Det är alltid inspirerande att ha dialog med studenter och jag tror mycket på ett bra samarbete mellan näringsliv och akademi för att lösa framtida utmaningar och möjligheter.”