Publicerad: 2020-11-02

Annika Egan Sjölander gästar KBC-Dagarna 2020

NYHET Den 1-2 november arrangeras den årliga, tvärvetenskapliga konferensen KBC-dagarna av Kemiskt biologiskt centrum. Under dagarna hålls flera panelsamtal och föreläsningar kring olika teman. Ett av panelsamtalen gästas av Annika Egan Sjölander, docent i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kultur- och medievetenskaper.

Text: Jonas Vågström

I veckan äger KBC-dagarna rum - en årlig tvärvetenskaplig konferens som arrangeras av Kemiskt biologiskt centrum. Under dagarna hålls flera panelsamtal och föreläsningar kring olika teman. Ett av konferensens centrala teman i år är hur forskning kommuniceras ut till allmänheten. Annika Egan Sjölander, docent i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kultur- och medievetenskaper, kommer att delta i ett panelsamtal om just ”Science communication with the public”.

Paneldiskussionen "Science communication with the public" hålls tisdagen 3 novemver kl 13:00.

Deltagarna i panelen är:

Annika Egan Sjölander, Associate professor at the Department of Culture and Media Studies, Umeå University

Carina Keskitalo, Professor of Political Science at the Department of Geography, Umeå University and guest professor at the Unit for Landscape Studies at the Swedish University of Agricultural Sciences, Umeå

Joacim Rocklöv, Professor at the Department of Public Health and Clinical Medicine, Section of Sustainable Health, Umeå University

Johnny Ludvigsson, Professor emeritus, Department of Biomedical and Clinical Sciences (BKV), Linköping University

Stefan Jansson, Professor at the Department of Plant Physiology, Umeå Plant Science Centre (UPSC), Umeå University

Ulrika Björkstén, PhD, Head of Science at Swedish Public Radio (Sveriges Radio)

Mer information om KBC-dagarna 2020