Publicerad: 2015-02-11

Komparativa angreppsätt på historiedidaktisk forskning

NYHET Historia med utbildningsvetenskaplig inriktning arrangerar ett minisymposium under rubriken "Comparative Approaches in History Education Research" den 25 mars.

Forskningsmiljön Historia med utbildningsvetenskaplig inriktning arrangerar ett minisymposium som behandlar komparativa angreppsätt på historiedidaktisk forskning. Vid symposiet presenteras pågående historiedidaktisk forskning och presentatörerna är:

• Heather Sharp, University of Newcastle, Australien
  • Robert Thorp, Institutionen för idé- och samhällsstudier, Umeå universitet
  • Georg Eckert Institute for International Textbook Research, Braunschweig, Tyskland, och Högskolan Dalarna
  • Henrik Åström Elmersjö, Institutionen för idé- och samhällsstudier, Umeå universitet
  • Sergej Ivanov, Institutionen för språkstudier, Umeå universitet

Symposiet går av stapeln den 25 mars 2015 med start kl. 10.15 i rum 2007, Norra beteendevetarhuset, Umeå universitet.

Program för minisymposiet "Comparative Approaches in History Education Research"

Redaktör: Henrik Åström Elmersjö