Publicerad: 2019-09-26

Konferens i Umeå för kognitionsvetare

NYHET SweCog, Swedish Cognitive Science Society är en årlig konferens för främst kognitionsvetare. I år arrangeras den 7-8 november i Umeå.

I år arrangeras den femtonde SweCog-konferensen i Umeå. Under dagarna torsdag 7 november och fredag ​​8 november kan deltagarna ta del av inbjudna talare, posterutställning och paneldebatter.

- Vi ser ut att få rekordmånga bidrag, säger Linus Holm som är en av de ansvariga vid Institutionen för psykologi. Vi har ca 60 anmälningar hittills, varav 44 unika bidrag.

Inbjudna talare

Till konferensen är Timo Mäntylä, professor i kognitiv psykologi från Stockholms universitet, Paolo Medini, universitetslektor vid Institutionen för integrativ medicinsk biologi och Virginia Dignum, professor vid Institutionen för datavetenskap, båda från Umeå universitet särskilt inbjudna att tala.

- Deadline för konferensbidrag har passerat, men det går fortfarande att anmäla sig till konferensen, uppmanar Linus Holm

Läs mer på SweCogs hemsida