Publicerad: 2011-04-28

Konsthögskolans utställningar öppnar i Bildmuseet

NYHET På lördag 7 maj öppnar Konsthögskolan årets två avgångsutställningar i Bildmuseet. De tretton konstnärer som går ut masterprogrammet, och därmed sitt femte utbildningsår, visar sina verk i utställningen "13". Museets nedre plan förvandlas tillfälligt till Galleri Carlsson Svensson Contemporary som visar kandidatstudenternas examensutställning "Grand Opening II".

Pressvisning torsdag 5 maj 10.00 och vernissage lördag 7 maj från 13.00. Klockan 14.30 samma dag framförs en performance i Bio Abelli, "Jokern" av Kristoffer Grip.
Utställningarna pågår7 - 22 maj. Tre söndagar under perioden kommer utställningarna att visas av Konsthögskolans studenter.

13: Master of Fine Arts 2011

Masterprogrammet i fri konst, examensutställning 2011
Elin Bruun Nystedt, Elin Elfström, Tatyana Goryushina, Sana Ghobbeh, Helya Honar, Eskil Liepa, Vida Mehri, Karin Meissner, Sebastian Mügge, Thomas Olsson, Helena Piippo Larsson, Alexander Svartvatten, Rasmus West
Läs pressmeddelandetPressbilder

Gallery Carlsson Svensson Contemporary: Grand Opening II

Kandidatprogrammet i fri konst, examensutställning 2011
Olof Bandh, Josefin Bergman, Johan Björck, Jenny Carlsson, Matilda Ekström, Kristoffer Grip, Johanna Hästö, Caroline Ljuus, Elvine Lund, Erik Nilsson, Tommy Persson, Aron Rantatalo, Linus Svensson, Matti Sumari, Sebastian Wahlforss.
Läs pressmeddelandetPressbilder

Kontaktinformation

För mer information om utställningarna och intervjuer, kontakta gärna studenter, handledare och curator via kontaktuppgifter i respektive pressmeddelande, se länkarna ovan. För ytterligare information, kontakta Intendent Brita Täljedal, Bildmuseet
090-786 7714 eller brita.taljedal@bildmuseet.umu.se