Publicerad: 2014-09-11

Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel besöker Idrottshögskolan

NYHET I eftermiddag har Idrottshögskolan och IKSU haft äran att ha Kronprinsessparet på besök.

Foto: Mattias Pettersson

Med anledning av att Umeå är kulturhuvudstadsår 2014 besöker idag Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel Umeå.

Kronprinsessparet besökte under eftermiddagen Idrottshögskolan och IKSU Sport, representerade av Tor Söderström, föreståndare för Idrottshögskolan, och Pernilla Eriksson, samordnare för Idrottshögskolan, respektive Margareta Eriksson-Lif, VD vid IKSU. På IKSU Sport guidades kronprinsessparet runt i anläggningen samtidigt som Idrottshögskolan och IKSU fick berätta om sina verksamheter. Kronprinsessan och Prinsen fick även besöka Idrottslabbet, i Idrottsmedicinska enhetens lokaler, som framförallt används i utbildning- och forskningssyfte samt för testverksamhet.

Foto: Mattias Pettersson

Kronprinsessparet fick även under sin rundtur en kort presentation av Balticgruppens projekt Change the game, där Idrottshögskolan är en delaktig samarbetspartner, samt träffa elitidrottsstudenterna Mia Eriksson, längdskidor, Erik Blomgren, skidorientering, samt Emmelie Konradsson, fotboll.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson