Publicerad: 2011-05-20

Kultur på campus i Glashuset

NYHET Kultur på campus huserar i Glashuset på Rådhustorget måndag 23/5 - lördag 28/5. Men vi är inte där helt själva, förutom artister visas delar av universitetets verksamhet med allt från studievägledning till föreläsare av forskare.

Måndag den 23 maj inleds programmet klockan 12,00 med credotal av Walter Unterranier, professor vid Umeå Arkitekthögskola.

Sedan tar Frida Selander vid.

"Hon är säregen. Det är väl det centrala. Man hör direkt vem det är som sjunger. Och hon skriver låtar med samma otvungna särart, varje fras är präglad av samma avväpnande självklarhet. Det är hoppfullt och sant. Lite som en Steve Earle som precis fått upp farten, lysande låtskriveri blir inte mer okonstlat än så här.”

Dessutom under dagen:

Kl. 13:00 - 16:00Studievägledning, Drop-in, Dags för kompetensutveckling? Rätt utbildning kan ta dig vidare i karriären!

Kl. 13:00 - 15:50Umeå arkitekthögskolas masterstudenter visar modeller och berättar om sitt arbete

Kl. 16:00 - 16:20”Mikrobiologiska orsaker till cancer/prostatacancer” -föreläsning med Fredrik Elgh, professor i klinisk mikrobiologi.

Programmet för hela veckan

Kultur på campus är ett Sverigeunikt projekt som levererar gratis kultur till studenter och personal vid Umeå universitet. Varje vecka!

Kontaktpersoner:Jonas EricsonE-post: jonas.ericson@adm.umu.se

Martin GustafsonE-post: martin.gustafson@adm.umu.se