Publicerad: 2011-02-03

Kulturen lever på campus - Kultur på campus får klartecken till och med 2014

NYHET Umeå universitets unika projekt Kultur på campus har från rektor fått klartecken om finansiering i tre år till (2012–2014). Projektet har dessutom fått en utökad budget med 300 000 kr till 1,3 miljoner kr per år.

Kultur på campusKultur på campus har funnits sedan 2003 och inom projektet arrangeras varje vecka kulturevenemang för i första hand universitetets studenter och personal. Under förra året genomfördes 36 evenemang som besöktes av drygt 25 000 personer.

Projektledare för Kultur på campus är Jonas Ericson. Han och Martin Gustafson arbetar för att campus ska berikas med kulturella inslag i form av musik, teater, nycirkus, författarbesök och mycket mer.

I vår bjuder Kultur på campus på Laservågen – Umeå senaste bidrag till folkpopscenen, på blues, rock, Norrlandsoperans symfoniorkester samt en storslagen hyllning till gruppen Queen och mycket mer.

Håll dig uppdaterad och prenumerera på nyhetsbrevet:www.umu.se/kulturpacampus

Redaktör: Annica Höglund