Publicerad: 2014-10-09

Kung Carl XVI Gustaf besöker Umeå universitet

NYHET Kungen besöker i morgon Umeå universitet, tillsammans med en delegation med representanter från näringsliv och myndigheter. Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) är arrangörer av resan – IVAs Kungl. Teknikresa.

Under fredagens program hälsar rektor Lena Gustafsson välkommen och delegationen kommer att få se institutionen för informatiks nya forskningslaboratorium för interaktionsdesign. Dessutom besöker gruppen Designhögskolan för att ta del av olika studentprojekt och träffa studenter samt Bildmuseet för att se de pågående utställningarna.

– Jag ser mycket fram emot besöket i Umeå, en stad som har kommit att bli en verklig magnet för högklassig forskning och näringsverksamhet, säger kung Carl XVI Gustaf i ett pressmeddelande från IVA.

Redaktör: Karin Wikman