Publicerad: 2016-06-22

Kunskapsprov för läkare med utbildning från icke EU-/EES-land

NYHET I oktober startar Umeå universitet med Kunskapsprov för dig som är läkare och som har utbildats utanför EU- och EES-området. Då görs det första teoretiska delprovet och i december görs det första praktiska delprovet.

Första steget mot kunskapsprovet är att ansöka om granskning hos Socialstyrelsen. När Socialstyrelsen har fattat beslut anmäler du dig till kunskapsprovet vid Umeå universitet.

Du kommer därefter att få inloggningsuppgifter till en kurswebb där du får information om kunskapsprovet och där anmäler du dig till det teoretiska delprovet.

Det pågår intensiva förberedelser inför starten av kunskapsprovet och därför är allting inte klart kring anmälan och delprov. Du kan ännu inte anmäla dig till Kunskapsprovet, men på Kunskapsprovets webbsida uppdateras informationen fortlöpande (http://www.kunskapsprov.umu.se/)

Socialstyrelsens granskning och beslut

Här kan du läsa om granskning och beslut:

Socialstyrelsen

Redaktör: Lena Åminne