Publicerad: 2012-09-03

Kurs i klassisk massage för studenter som läst idrottsmedicin G1

NYHET Denna utbildning till massageterapeut är speciellt framtagen för dig som i din högskoleutbildning redan har anatomi och fysiologi. Då du redan har de teoretiska basämnena så erbjuds du nu att få vår praktiska utbildningsdel där vi lär dig den klassiska massagen/idrottsmassagen.

Kursen är sammanställd av massörer utbildade på Axelssons, naprapater, sjukgymnaster och läkare. Dessutom har vi gått igenom det material som används på andra massörutbildningar. Av allt detta har vi valt ut de delar som vi av erfarenhet vet är mest användbara.

Du blir efter kursen diplomerad massör och naturligtvis godkänd att ta emot egna massagepatienter. Kursupplägget är godkänt av Skandinaviska Förbundet för Komplementär Medicin och av branschrådet för komplementär medicin.

Kursen omfattar fyra dagar (kvällstid och helg), där du lär dig klassisk massage/idrottsmassage och avslappningsmassage. Detta tillsammans med er grundutbildning ger er en bred och gedigen massörutbildning.

Tid: 4-7 Oktober. Torsdag och Fredag kl. 17.00-22.30, Lördag och Söndag kl. 9.00-13.00.

Kursansvarig: Anders Gillblad leg.läkare, anders.gillblad@docilis.se Plats: Norrlandskliniken, Glimmervägen 5E, Umeå. Pris: 2000:- inkl. moms. Arbetsmaterial ingår.
Avgiften betalas in på bg 5366-8570 (skriv ditt namn som avsändare) alt. betalas hela avgiften kontant vid kursstart.

Anmälan: Anmälan görs till Sara Königsson via mail, inkludera ditt namn, utbildning du har alt. kurs du läser/har läst (ex SSK T5, IVP T3). En bekräftelse kommer via mail med ytterligare information. Anmälan är bindande.

Sista anmälningsdag 23 september Vid frågor ring eller maila:
Sara Königsson, 090-3435567, sara.konigsson@norrlandskliniken.se, eller titta in på www.docilis.se

Redaktör: Anna Svanbeck