Publicerad: 2013-10-25

Lanserar masterprogram kring Människa-datorinteraktion och Sociala Medier

NYHET Från och med hösten 2014 kommer informatik vid Umeå universitet att lansera ett masterprogram kring Människa-datorinteraktion och Sociala Medier.

Programmet kommer, som namnet antyder, att ha en inriktning mot sociala medier, men kommer även att ha ett tydligare fokus på att utveckla studenternas praktiska färdigheter och på att öka inslaget av samverkan med det omgivande samhället.

– Arbetet med att utveckla programmet har varit väldigt intensivt och mycket återstår ännu, men det känns oerhört bra att ägna tiden fram till hösten 2014 åt att skapa det bästa tänkbara masterprogrammet, säger Rikard Harr, programsamordnare för det nuvarande masterprogrammet inom Människa-datorinteraktion som nu kommer att presenteras i en ny form och med ett nytt, högaktuellt innehåll.

Bilden ovan: Programsamordnare Rikard Harr.

Redaktör: Mikael Hansson