Publicerad: 2010-03-18

Lärandets länkar - verkstäder kring hur det hänger ihop!

NYHET UPC erbjuder i samarbete med CUL vid Linköpings universitet verkstäderna Lärandets länkar som handlar om betydelsen av att förväntade studieresultat, undervisning och examination hänger ihop. Frågan har hög aktualitet, såväl i det dagliga arbetet som lärare som i samband med HSV:s utvärderingar.

I samarbete med CUL vid Linköpings universitet genomförs under 2010 verkstäderna Lärandets länkar, där lärare och pedagogiska ledare får möjlighet att arbeta med kopplingen mellan förväntade studieresultat, undervisning och examination.

Hur vi synliggör och kommunicerar till studenter och kollegor hur de förväntade studieresultaten, undervisningen och examination hänger ihop har stor betydelse för kvaliteten i utbildningen. Frågan har hög aktualitet, såväl i det dagliga arbetet som lärare som i samband med HSV:s utvärderingar.

Inbjudan att delta i verkstäderna riktas i första hand till lärare som medverkar i de utbildningar/områden som utvärderas under 2010-2011 men andra är välkomna att söka och erbjuds möjlighet att delta i mån av plats.

Mer information om verkstäderna finns här: Verkstäderna (öppnas i nytt fönster)

Mer information om projektet finns här: Lärandets länkar (öppnas i nytt fönster)

Redaktör: Thomas Fritz