Publicerad: 2012-05-31

Lärorikt med examensarbeten

NYHET Nyligen anordnades historiens första kandidatkonferens i datavetenskap vid Umeå universitet. 13 kandidatexamensarbeten inom olika områden presenterades under dagen.

– Det har varit jättekul och mycket roligt att jobba direkt med ett företag med något som kan leda till något riktigt, säger Karin Nilsson Helander, som lägger fram sitt kandidatexamensarbete vid Datavetenskap.

Ur den stora floden av kandidatexamensarbeten från institutionerna för Datavetenskap och Informatik kommer Dataföreningen i Umeå att senare i höst dela ut pris till de bästa uppsatserna. Förra året gick prisen till studenterna Anna Georgsson från Datavetenskap och Stefan Hedberg från Informatik.

Tidigare examensarbeten finns samlade på denna sida.

Bilden ovan: Några av studenterna som presenterade sina uppsatser var Karin Nilsson Helander, Kim Nilsson, Per Hägglund, Björn Wärmedal och Andreas Johansson.

Redaktör: Mikael Hansson