Publicerad: 2011-06-23

Lars Lustig ny ledamot i VHS styrelse

NYHET Umeå universitets universitetsdirektör Lars Lustig har av regeringen blivit utsedd att ingå i VHS styrelse.

Regeringen har utsett sex nya ledamöter att ingå i styrelsen för Verket för högskoleservice, VHS. Förordnandet gäller för perioden 1 juli 2011 till 31 december 2012.

– Jag ser fram emot uppdraget. Den utredning som nu fått i uppgift att se över myndighetsstrukturen för Högskoleverket, Verket för högskoleservice och Internationella programkontoret har ett viktigt uppdrag framför sig. Det ska bli intressant att vara delaktig i den processen i egenskap av styrelseledamot, säger Lars Lustig.

Nya ledamöter:
Nya ledamöter i styrelsen är Gustav Kihlberg, studerande,
Lars Lustig, universitetsdirektör vid Umeå universitet, Annika Rembe, generaldirektör på Svenska institutet, Karin Röding, rektor vid Mälardalens högskola, Jörgen Tholin (ordförande) rektor vid Högskolan på Gotland och Cathrine Åsklint, studerande.

Förlängt förordnande:
Kjell Gunnarsson, förvaltningschef vid Malmö högskola, Anne-Christine Larsson, universitetsdirektör vid Karlstad universitet och Jens Schollin, rektor vid Örebro universitet har fått förlängt förordnande.

Redaktör: Anette Olofsson