Publicerad: 2015-04-09

Lektorer vid juridiska institutionen meriteras som skickliga lärare

NYHET Juridiska institutionens lektorer Maria Eklund och Mattias Derlén har utnämnts till meriterad respektive excellent lärare i Umeå universitets nya pedagogiska meriteringsmodell. Målet med modellen är att lyfta fram och belöna skickliga lärare och stimulera pedagogiska diskussioner.

Umeå universitets lärare har sedan 2013 möjlighet att ansöka om inplacering i det pedagogiska meriteringssystemet, som har två nivåer: meriterad och excellent. Modellen är öppen för samtliga lärarkategorier och externa bedömare anlitas för att granska ansökningarna och säkerställa att kriterierna tillämpas på samma sätt över hela universitetet.

I den första ordinarie utlysningen har hittills trettionio sökande belönats. Vid juridiska institutionen har lektor Mattias Derlén utnämnts till excellent lärare och lektor Maria Eklund till meriterad lärare.

Läs hela nyheten här

Redaktör: Sofia Strömgren