Publicerad: 2016-06-21

Livet på nätet

NYHET Hela ditt privatliv kan rymmas på nätet - vad väljer du att berätta? Annakarin Nyberg, forskare vid Institutionen för informatik och nätprofilen Clara Lidström, även känd med sin blogg Underbara Clara, medverkar i Sveriges Radio på Midsommardagen.

Vad ger det att dela med sig av allt från sorg till sex på nätet, och hur har det förändrats sen 90-talet då internet kom in i svenska hem? Det är frågor som Annakarin Nyberg och Clara Lidström samtalar om på Midsommardagen i Sveriges Radio.

I programmet medverkar även Eva Mårell Olsson, forskare vid Umeå universitet, som bland annat följt utvecklingen av smarta glasögon.

Programmet Livet på nätet sänds på Midsommardagen, 11.03, i Sveriges Radio, P1.

Bilden ovan: Annakarin Nyberg, Clara Lidström och Erica Dahlgren (programledare), finns med i programmet Livet på nätet. Foto: Sveriges Radio.

Redaktör: Mikael Hansson