Publicerad: 2015-05-28

Lyckad orienteringshelg i Aspeå

NYHET Under helgen 23-24 maj arrangerades Swedish League-finalen i Aspeå, ett succéarrangemang enligt bl.a. Helena Jansson, världsmästare och f.d. elitidrottsstudent vid Umeå universitet.

Idrottshögskolan fanns under helgen på plats vid Swedish League-finalen samt flera av de elitaktiva studenterna vid OUC. Pär Norén, verksamhetsledare vid Orienteringens utvecklingscentrum (OUC), stod bakom de uppskattade kartorna i helgens Swedish League-finalen i Aspeå.

-Det är dagar som dessa som man vet varför man håller på med orientering, säger Helena Jansson, världsmästarinna och fd. elitidrottsstudent vid Umeå universitet. Det var den finaste tävlingshelgen på hela året,säger Jansson.

Bästa elitidrottsstudent i tävlingarna blev Linnea Sundström som i söndagens jaktstart, i distansen lång, slutade på 16:e plats.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson