Publicerad: 2015-05-26

Lyckad praktikupptakt för personalvetarprogrammets studenter

NYHET Personalvetarprogrammets studenter, lärare och handledare, för praktikkursen på termin 3, var inbjudna torsdag 21 maj till en upptaktsdag i Rotundan för att lyssna till inspirerande föreläsningar och för att få information och ställa frågor om den kommande praktikperioden.

Temat för dagen var ” Vad gör vi när olyckan inträffar - om ökad handlingsberedskap vid kriser”. Särskilt inbjudna talare var bland andra Mehdi Ghazinour, professor vid Institutionen för socialt arbete och forsknings- ledare vid Polisutbildningen, som gav ett forskningsperspektiv på hur människor hanterar trauma samt Hans Hedberg, ONSITUS (fd. Medicinskt Team & Säkerhetsträning), som gav perspektiv på hur han som konsult hjälper högriskorganisationer med att testa och mäta sin handlingsberedskap genom övning och simuleringar i organisationens befintliga miljö.
Johan Örestig, kursansvarig och Helen Andersson, praktiksamordnare, som arrangerade och höll i trådarna för dagen var mycket nöjda med arrangemanget och den goda uppslutningen från studenter, handledare och lärare.