Publicerad: 2015-03-26

Medaljer till OUC-studenter i Militära skid-VM

NYHET Elitidrottsstudent Erik Blomgren och Evelina Wickbom inledde Militära skid-VM genom att ta ett guld respektive silver i medeldistans i skidorientering.

Elitidrottsstudent Erik Blomgren och Evelina Wickbom visade framfötterna i Militära skid-VM i gårdagens tävling i skidorientering. Blomgren vann VM-guld i herrklassen med hela 29 sekunder till den ryske silvermedaljören.
- Att ta medalj i Militära-VM var ett av mina största mål den här säsongen. Det var många meriterande åkare med och det känns extra roligt att slå de allra bästa, säger Blomgren.

Även Evelina Wickbom gjorde ett fint lopp som resulterade i en silvermedalj, en sekunder från guldet.

Erik Blomgren och Evelina Wickbom ingår i träningsgruppen för Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) vid Idrottshögskolan, Umeå universitet. I dag tävlar elitidrottsstudenterna tillsammans för Sverige i mästerskapets mix team sprint.

Se intervju med Evelina Wickbom inför tävlingen i medeldistans.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson