Publicerad: 2015-02-17

Medel för forsknings- och utvecklingsuppdrag inom utbildningsvetenskap

NYHET Den som erhåller medel i denna utlysning har under två eller tre år arbetsuppgifter riktade mot 1) skolverksamheten, 2) universitetsverksamheten och 3) samverkan mellan 1 och 2. Sista ansökningsdag 1 september 2015

Lärarhögskolan utlyser medel till tre personer för forsknings- och utvecklingsuppdrag inom utbildningsområdet. Ett av verksamhetsmålen för Lärarhögskolan vid Umeå universitet (UmU) är att vidareutveckla forskning som bedrivs i direkt anknytning till verksamhetsutveckling inom undervisningsområdet. Den som erhåller medel i denna utlysning har under två eller tre år arbetsuppgifter riktade mot 1) skolverksamheten, 2) universitetsverksamheten och 3) samverkan mellan 1 och 2.

Sökande från både Umeå universitet och skolor i regionen (Västerbotten och Örnsköldsvik) välkomnas.
Sista ansökningsdatum är den 1 september 2015.

Missiv med mer information om utlysningen

Vid frågor, kontakta Lärarhögskolans forskningssamordnare Carina Rönnqvist, carina.ronnqvist@umu.se, 090-786 76 10

Redaktör: Marie Oscarsson