Publicerad: 2013-09-12

Medskapandets konst

NYHET Umeå kommun skapar tillsammans med Nordiska ministerrådet, Miljödepartementet och Sveriges Kommuner och Landsting den nordiska konferensen Medskapandets konst den 17-19 september 2013 i Umeå.

Martin Hultman

Medverkande och koordinator för konferensen är Martin Hultman, forskare, institutionen för idé- och samhällsstudier, tillsammans med Malin Rönnblom, lektor, Umeå centrum för genusstudier, Umeå universitet.

Till konferensen, som äger rum på Folkets Hus i Umeå, väntas ca. 300 deltagare från de nordiska länderna och övriga Europa. Konferensen vänder sig främst till tjänstemän och politiker inom den offentliga sektorn som är engagerade eller intresserade av hållbar utveckling, med extra intresse för något av de fem temaområden som behandlas.

Malin Rönnblom

Syftet med konferensen är att stärka och vidareutveckla det lokala och regionala arbetet för hållbar utveckling i Norden.

Läs mer om konferensen Medskapandets konstmedskapande2013.se

Redaktör: Per Melander