Publicerad: 2008-05-06

Microsoft och Umeå universitet genomför Entrepreneurship Forum den 7 maj

NYHET Microsoft Sverige genomför tillsammans med Umeå universitet ett Entrepreneurship Forum - en mötesplats för att utbyta erfarenheter mellan studerande, forskare, politiker, näringsliv och innovativa entreprenörer.

– Vi är otroligt glada för att vi ska hålla ett Entrepreneurship Forum i Umeå. Det är ett universitet och en stad som sjuder av framåtanda och vi hoppas kunna bidra till att ytterligare utveckla det entreprenörskap som kommer att ligga till grund för många nya, framgångsrika företag, säger Peter Kopelman, vd för Microsoft Sverige och ledamot i Umeå universitetsstyrelse.

Halvdagen ska genom seminarier och nätverkande vid montrar inspirera till entreprenörskap och visa vilken roll IT har i företagande, både som affärsidé och som verktyg vid utveckling av verksamheten.
– Den här eftermiddagen är jätteviktig, eftersom vi vill att fler studenter ska starta och samverka med företag, säger Per Levén vid Umeå universitet. Media är välkomna att närvara vid Entrepreneurship Forum:

Dag: Onsdag 7 maj
Tid: Från 12.30
Plats: MIT-huset, Umeå universitet.

12.30 Dr. Per Levén Umeå universitet, Inledningsanförande

12.40 Peter Kopelman VD Microsoft, Inledningsanförande

12.50 Cecilia Hertz, VD Umbilical design AB

13.20 Daniel Akenine, teknisk chef Microsoft